Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. W przypadku zakupu abonamentów na koncerty symfoniczne serii S1, S2, S3 opłata serwisowa wynosi 3% kwoty brutto. Bilety i abonamenty on-line nie podlegają zwrotowi.
Bilety na transmisje internetowe nie posiadają opłaty serwisowej.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
.
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Johann Sebastian Bach
Missa brevis F-dur BWV 233
Georg Philipp Telemann
Die Donnerode TWV 6:3
Wykonawcy
Vox Luminis
Freiburger Barockorchester
Péter Barczi
Lionel Meunier
W XVIII wieku Lipsk stał się miastem „niebiańskiej muzyki”. Działali tu nim dwaj wybitni kompozytorzy: Georg Philipp Telemann i Jan Sebastian Bach. Luterańska muzyka kościelna rozwijała się w Lipsku z niezwykłą energią, czego przykładem były nabożeństwa w kościołach św. Tomasza i św. Mikołaja, na które Bach co tydzień komponował nową kantatę. Obok kantat w Lipsku funkcjonowała także starsza tradycja wykonywania tzw. mszy luterańskich, na które składały się opracowania łacińskich części Kyrie i Gloria. Bach pozostawił po sobie aż cztery takie kompozycje, oparte w całości na przeróbkach jego kantat religijnych. Najbardziej znana z nich jest Msza F-dur BWV 233.
Początkowo stanowisko lipskiego kantora, które w latach 1723–1750 piastował Bach, miał otrzymać Georg Philipp Telemann. Ten najsłynniejszy wówczas kompozytor wolał jednak cieszyć się wyższą pensją w Hamburgu niż powrotem do Lipska, w którym 20 lat wcześniej studiował, był organistą i dyrektorem opery. To w Hamburgu w latach 1756–1760 skomponował jedną ze swoich najbardziej popularnych kantat, dwuczęściową Die Donnerode TWV 6:3 opartą na tekstach psalmów. Tytułowy „piorun”, wraz z odgłosami grzmotów, wielkiej wody i łamania cedrów, pojawia się w postaci muzycznej zarówno w głosach wokalnych, jak i w wirtuozowskiej partii orkiestry. Kantata stanowi efektowny przykład utworu religijnego, w którym tekst biblijny opatrzony zostaje ilustracjami dźwiękowymi, co zapowiada późniejsze oratorium Stworzenie świata Józefa Haydna.
Wojciech Stępień
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 90 minut