Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Antonín Dvořák
Uwertura karnawałowa op. 92
Stefan Kisielewski
Suita z baletu Wesołe miasteczko
Benjamin Britten
The Young Person's Guide to the Orchestra op. 34
Dyrygent
Angus Webster
Wykonawcy
NOSPR
Gdyby Dvořák, Kisielewski i Britten mogli się spotkać – czy znaleźliby wspólny język? Z pewnością, jednak nie byłby to ani język czeski, ani polski, ani też angielski, lecz język humoru i klasycznych proporcji.
Uwertura karnawałowa to deklaracja wiary kompozytora w witalną siłę muzyki etnicznej, jest zresztą środkową częścią trylogii „Natura – Życie – Miłość”. Dvořák nie podchodził do ludowych tematów z uczoną dokładnością, raczej inspirując się ich rytmami i melodyką, tworzył żywiołową wizję rodzimego folkloru. Słowiański puls był w twórczości Dvořáka tak mocny, że przebijał się do partytur, nawet gdy po przekroczeniu Atlantyku kompozytor postanowił napisać narodową muzykę dla Amerykanów – być może dlatego IX Symfonia „Z Nowego Świata” bardziej pobrzmiewa praską nostalgią niż echem prerii.
Humor jest bodaj najważniejszą wartością estetyczną w muzyce erudyty, pisarza i polityka Stefana Kisielewskiego. Polski kompozytor podobnie jak Dvořák czerpał nie tylko z tradycji etnicznych, lecz także wsłuchiwał się w brzmienie miasta: jego jarmarczne odgłosy i codzienny rytm. Wesołe miasteczko, w podtytule nazwane baletem w jednym akcie z prologiem, w neoklasycznych ramach odmalowuje dźwiękowy pejzaż miejski.
Benjamin Britten także niósł w swojej twórczości niezachwianą wiarę w moc muzycznej tradycji. W twórczości Anglika nie brakuje hołdów dla wybitnych poprzedników, a jednym z najpiękniejszych aktów wiary w dziedzictwo brytyjskiej kultury jest The Young Person’s Guide to the Orchestra. Utwór to cykl wariacji na temat króciutkiego tematu z Abdelazera barokowego mistrza Henry’ego Purcella. Obietnica zawarta w tytule utworu realizuje się przez pedanteryjnie poprowadzoną prezentację poszczególnych sekcji orkiestry i rodzin instrumentów – rzecz jest na tyle misterna, że okazała się godna prologu jednego z filmów Wesa Andersona (Kochankowie z Księżyca, 2012).
Krzysztof Siwoń