Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Robert Schumann
Koncert skrzypcowy d-moll
Johannes Brahms
I Kwartet fortepianowy g-moll op. 25 (ork.A. Schönberg)
Dyrygent
Christian Schumann
Wykonawcy
NOSPR
Thomas Zehetmair – skrzypce
Koncert skrzypcowy Roberta Schumanna powstał pod koniec życia schorowanego kompozytora i przez lata uznawany był za zaginiony. Napisany dla słynnego skrzypka Josepha Joachima, zdaje się przesycony wewnętrzną walką i rezygnacją. Skrzypek nie wykonał go nigdy publicznie. Po próbie samobójczej Schumanna i osadzeniu go w zakładzie dla psychicznie chorych, gdzie wkrótce zmarł, Joachim uznał formę utworu za wyraz szaleństwa jego twórcy i odłożył go na zawsze do szuflady. Jak mówi legenda poparta relacjami świadków, osiemdziesiąt lat później Robert Schumann objawił się uczestnikom seansu spirytystycznego u ambasadora szwedzkiego w Londynie Erika Kule Palmstierny i polecił obecnym przy stoliku wnuczkom siostry Joachima, skrzypaczkom Jelly d’Arányi i Adili Fachiri odszukanie i wykonanie zaginionego dzieła. Odnaleziony koncert przejęli jednak naziści, którzy powierzyli jego prawykonanie Georgowi Kulenkampffowi i Filharmonikom Berlińskim.
Ów berliński koncert odbył się w 1937 roku, kiedy Arnold Schönberg przebywał już na przymusowej emigracji w Stanach Zjednoczonych. Nie rozumiano tam jego nowatorskiej twórczości, ale orkiestra Filharmonii w Los Angeles pod wodzą innego emigranta, Ottona Klemperera, chętnie przyjęła opracowanie orkiestrowe wczesnego dzieła Johannesa Brahmsa – I Kwartetu fortepianowego g-moll op. 25. Schönberg tak uzasadniał orkiestrację kameralnego dzieła: „1. Lubię ten utwór, 2. Jest rzadko grywany, 3. Jest zawsze bardzo źle grywany, bo im lepszy pianista, tym głośniej gra, skutkiem czego nie słychać smyczków. Chciałem usłyszeć wszystko i to osiągnąłem”. Czy trzeba lepszej rekomendacji?
Adam Suprynowicz