Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Jakov Gotovac
Sinfonischer Kolo op.12
Joaquín Rodrigo
Concierto andaluz na cztery gitary i orkiestrę
Jules Massene
Suita baletowa z opery Le Cid
Dyrygent
Dawid Runtz
Wykonawcy
NOSPR
Ewa Jabłczyńska – gitara
Dariusz Kupiński – gitara
Marcin Dylla – gitara
Justyna Sobczak-Dylla – gitara
Rzadko mamy okazję otrzeć się o folklor bałkański w tak spektakularnym wymiarze. Jakov Gotovac tworzy w stylu późnoromantycznym, ale do tradycji ludowej podchodzi z miłością, dlatego w poemacie Taniec Symfoniczny z 1927 roku serbskie kolo słychać od pierwszego zadzierzystego akordu. Podobny ogień cechuje skrajne części Concierto andaluz na cztery gitary i orkiestrę Joaquina Rodrigo, choć tym razem serce bije w rytm hiszpańskiego bolera. Nie jest to taniec szybki, za to zadziorny i dziarski. Centralne Adagio przywołuje krajobrazy Południa – kto zna Andaluzję, ten poczuje zapach gajów oliwnych i zobaczy lazurowe fale w świetle śródziemnomorskiego słońca. Tak w 1967 roku słyszał swoją ojczyznę niewidomy marqués de los Jardines de Aranjuez.
Pod hiszpańskim niebem rozegra się także finał symfonicznego wieczoru zamknięty w dźwiękach suity baletowej z grand opery „Cyd” Jules’a Masseneta. Siedemnastowieczna Francja była pod wrażeniem dramatu Pierre’a Corneille’a opowiadającego o średniowiecznym kastylijskim rycerzu – podobny sukces 200 lat później odniosło oparte na jego kanwie dzieło Masseneta (po premierze w 1885 roku operę wystawiano przez 50 kolejnych wieczorów). To Corneille’owi i Massenetowi Francuzi zawdzięczają słynną i trafną frazę: „piękny jak Cyd”.
Maria Wilczek-Krupa
Koncert odbywa się w ramach XIX Międzynarodowego Festiwalu Śląska Jesień Gitarowa wraz z konkursem gitarowym im. J.E. Jurkowskiego, którego NOSPR jest partnerem. Więcej informacji oraz pełny program festiwalu znajdą Państwo na stronie guitar.tychy.pl.