Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Missy Mazzoli
Sinfonia for Orbiting Spheres
Aaron Copland
Koncert na klarnet, orkiestrę smyczkową, harfę i fortepian
Michael Gandolfi
The Garden of Cosmic Speculation (wybór)
Dyrygent
Laura Jackson
Wykonawcy
NOSPR
Andrzej Ciepliński – klarnet
Spektakularne efekty brzmieniowe proponuje w Sinfonia for Orbiting Spheres na orkiestrę(2014) amerykańska kompozytorka i pianistka Missy Mazzoli. Słowo „sinfonia” kojarzy się zepoką Vivaldiego i Bacha – i słusznie, bo mnóstwo tu barokowych zdobień, ornamentów i stylizacji. Szata dźwiękowa jest jednak współczesna: smyczki i harmonijki ustne tworząwitrażowe pętle, wibrafon rozświetla brzmienie, nadając mu taneczny ton. Orkiestrowe słońce wschodzi promiennie i szybko.
Feerią instrumentalnych barw skrzy się także Koncert na klarnet z towarzyszeniem orkiestry smyczkowej, harfy i fortepianu (1948) Aarona Coplanda. Specyficzne signum mistrza, jakim jest łączenie pozornie odległych stylów i technik (neoklasycyzmu, mahlerowskiej symfoniki, jazzu, dodekafonii), znalazło tu swój pełny wyraz, przy czym od pierwszej klarnetowej melodii wiadomo, że Copland to dźwiękowy poeta i liryk.
Właściwy jego muzyce eklektyzm przeszedł na kolejne pokolenia amerykańskich twórców – i w takiej konwencji Michael Gandolfi zaprojektował orkiestrowy TheGarden of Cosmic Speculation (2004) inspirowany kosmologicznym ogrodem założonym w Szkocji przez architekta krajobrazu Charlesa Jencksa i jego żonę Maggie. Tak jak u Jencksów, jest u Gandolfiego wielobarwna przestrzeń i są tajemnice uniwersum zakodowane w ruchomych segmentach. „Wydawało mi się właściwe, aby muzyka uczestniczyła w tym wspaniałym połączeniu fizyki i architektury” – pisał kompozytor o swoim spektakularnym dziele.
Maria Wilczek-Krupa