Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. W przypadku zakupu abonamentów na koncerty symfoniczne serii S1, S2, S3 opłata serwisowa wynosi 3% kwoty brutto. Bilety i abonamenty on-line nie podlegają zwrotowi.
Bilety na transmisje internetowe nie posiadają opłaty serwisowej.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
.
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Ludwig van Beethoven
Koncert skrzypcowy D-dur op. 61
Paul Hindemith
Symfonia „Die Harmonie der Welt”
Dyrygent
Finnegan Downie Dear
Wykonawcy
NOSPR
Simone Lamsma – skrzypce
Dwa wielkie dzieła dwóch wielkich kompozytorów niemieckich, które dzieli niemal półtora wieku: Koncert skrzypcowy D-dur Ludwiga van Beethovena (1806) i Symfonia „Die Harmonie der Welt” Paula Hindemitha (1951). Jeden z najwspanialszych instrumentalnych koncertów w dziejach gatunku (wielki skrzypek Joseph Joachim pisał o koncercie „największym i bezkompromisowym”) versus jedna z największych – z całą pewnością – symfonii minionego stulecia. Arcydzieło „romantyzującego” wiedeńskiego klasyka i mistrzowska kompozycja jednego z największych XX-wiecznych neoklasyków. Czy neoklasyka również „romantyzującego”? Jeśli przyjmiemy, że Koncertem Beethovena bez reszty rządzi „ład serca”, którego puls wyznaczają pierwsze, miarowe uderzenia kotłów, to Paul Hindemith w swojej Symfonii zdaje się stać na przeciwległym biegunie – i kierować „ładem rozumu” ujawniającym się w wyraźnym, łatwo uchwytnym konstruktywizmie jego muzyki. A więc: serce czy rozum? Beethoven czy Hindemith? Hindemith z pewnością nie zgodziłby się z sugestią, że w swojej Symfonii „romantyzuje”, lecz czy w postawie kompozytora, poszukującego „harmonii świata” poprzez Liczbę, z dzisiejszej perspektywy nie ma w istocie czegoś z ducha romantyzmu? Może więc jednak: serce i rozum? Przeto nieśmiała propozycja dla P.T. Słuchaczy: spróbujmy wysłuchać obu wspaniałych, godnych siebie kompozycji Beethovena i Hindemitha jako... dwu stron tego samego medalu. Będzie to jedynie z naszą korzyścią.
Stanisław Kosz
Czas trwania koncertu (łącznie z przerwą): ok. 100 minut