Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Giuseppe Verdi
Uwertura do opery Moc przeznaczenia
Nino Rota
Koncert na fagot i orkiestrę
Giuseppe Verdi
Muzyka baletowa z opery Don Carlos
Dyrygent
Jurek Dybał
Wykonawcy
NOSPR
Sophie Dervaux – fagot
„Tak oto los puka do drzwi” – według anegdoty Beethoven tak opisywał słynny, dramatycznie dosadny motyw otwierający jego V Symfonię. Początkowe dźwięki uwertury do opery Moc przeznaczenia Giuseppe Verdiego podobnie rozbudzają wyobraźnię, wprowadzając z przepychem w opowieść o melodramatycznej miłości, a maestro Verdi hojnie nasycił ją intensywnymi kolorami monumentalnej sekcji dętej.
Włoski styl i wciągająca narracja napędzają także Koncert na fagot i orkiestrę Nino Roty. Urodzony w Mediolanie kompozytor zasłynął dzięki muzyce pisanej dla gigantów kina – Felliniego, Viscontiego czy Coppoli. Czy w utworach koncertowych Nino Roty usłyszymy tego samego kompozytora, który dźwiękami opowiadał losy rodziny Corleone? Oczywiście! Koncert na fagot i orkiestrę to wciągająca opowieść prowadzona przez szlachetne brzmienie instrumentu solowego, pełna zwrotów akcji, gęstej dramaturgii, a nawet humoru.
Muzyka filmowa bez opamiętania zapożyczała się w twórczości późnego romantyzmu. Sam Nino Rota zresztą wiele zawdzięcza Wagnerowi czy Verdiemu, do którego należeć będzie także finał koncertu. Podobnie jak muzyka filmowa, która w czasach Nino Roty zaczęła się emancypować i podbijać sale koncertowe, muzyka baletowa z opery Don Carlos Verdiego z czasem uniezależniła się od scen operowych i wybiła się na podległość jako dzieło koncertowe. Instrumentalne partie zachwycają do dziś epicką orkiestracją i pasjonującym przebiegiem dramaturgicznym, scalonym niemal filmowym suspensem.
Krzysztof Siwoń