Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Joseph Jongen
Symphonie concertante op.81
Antonín Dvořák
VII Symfonia d-moll
Dyrygent
Pierre Bleuse
Wykonawcy
NOSPR
Karol Mossakowski – organy
„Symphonie concertante to nie koncert organowy, a raczej dzieło orkiestrowe, w którym organy stanowią drugą orkiestrę i pełnią wiodącą rolę. Pomiędzy czterema częściami tego obszernego utworu nie ma powiązań tematycznych ani rytmicznych: nacisk został położony na stylistyczną jedność poszczególnych ogniw” – powiedział o swojej powstałej w 1926 roku kompozycji jej autor, belgijski twórca, pedagog i wirtuoz organów Joseph Jongen. Jego przyjaciel Eugène Ysaÿe również zwrócił uwagę na bogactwo organowych brzmień, poprzez które odnosi się wrażenie obcowania z „drugą orkiestrą”. To jedno z najciekawszych dzieł literatury organowej XX wieku (zarejestrowane zresztą przez Karola Mossakowskiego) nie miało jednak łatwych początków: zamówione przez Rodmana Wanamakera, właściciela słynnego domu handlowego w Filadelfii, na premierę musiało czekać jeszcze dwa lata ze względu na splot wielu nieszczęśliwych wypadków, w tym śmierć ojca Jongena.
Dramatyczna w swej ekspresji VII Symfonia d-moll Antonina Dvořáka również powstała na zamówienie, tym razem płynące z Londyńskiego Towarzystwa Filharmonicznego, którego kompozytor został honorowym członkiem. Dvořák sam stanął za pulpitem dyrygenckim podczas premiery dzieła w 1885 roku. O tym wydarzeniu pisały najważniejsze magazyny muzyczne, a krytyk dziennika „Athenaeum” odnotował: „Jesteśmy skłonni po pierwszym przesłuchaniu postawić tę nową symfonię nawet wyżej do symfonii Brahmsa, której dorównuje mistrzowskim wykonaniem i znakomitym instrumentarium, a jednocześnie przewyższa je spontanicznością inwencji”.
Agnieszka Nowok-Zych