Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Edvard Grieg
Suita w dawnym stylu „Z czasów Holberga” op. 40
Jean Sibelius
Suita Lemminkäinen op. 22 (wybór)
Edvard Grieg
Peer Gynt op. 46, suita nr 1
Wykonawcy
Tabita Berglund – dyrygentka
NOSPR
Zanurzał się pieśnią w otchłań,
Do dna początku świata
Kalevala, opr. Elias Lönnrot, przeł. Józef Ozga-Michalski
Edvard Grieg i Jean Sibelius to nie tylko prominentni przedstawiciele późnego romantyzmu, ale także porywający narratorzy i przewodnicy po mitach i opowieściach narodów Północy. Wyłaniające się z mroków przeszłości legendy nabierają w ich dziełach żywych barw i wypełniają się nowoczesną emocjonalnością.
Nieco starszy z nich Edvard Grieg urodził się w norweskim Bergen w rodzinie o szkockich korzeniach, uczył się w Niemczech i utrzymywał liczne kontakty z duńskimi artystami. Duńska jest również geneza jego Suity w dawnym stylu „Z czasów Holberga” – utwór został zamówiony, aby uczcić rocznicę urodzin Ludviga Holberga, „Moliera Północy”. Utwór balansuje między swobodną stylizacją a hołdem dla barokowych form. Jednak w muzyce napisanej do scen z Peera Gynta według Henrika Ibsena ta perukowa tonacja ustępuje miejsca wyrazistym emocjom zaklętym w muzyce. Pierwsza z dwóch suit zawiera kilka z najbardziej sugestywnych tematów romantyzmu, poprzez które Grieg budzi w symfonicznej orkiestrze górskie potwory, trolle i koboldy (W grocie króla gór) czy przywołuje modne wówczas motywy arabskie czy afrykańskie (Taniec Anitry, Poranek).
Suita „Lemminkäinen” to utwór inspirowany Kalevalą, fińskim eposem będącym kompilacją pieśni ludów Północy. Fantastyczna, gęsta i porywająca narracja poetycka przeistacza się dzięki wyobraźni Sibeliusa w niemal impresjonistyczny fresk, a śmierć mitycznego lekkoducha porusza równie mocno jak dramaty bohaterów Thomasa Manna.
Krzysztof Siwoń