Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Grażyna Bacewicz
Divertimento na orkiestrę smyczkową
Jean Sibelius
Koncert skrzypcowy d-moll op. 47
Béla Bartók
Koncert na orkiestrę, BB 123
Dyrygent
Marin Alsop
Wykonawcy
NOSPR
Inmo Yang – skrzypce
Koncert skrzypcowy Sibeliusa nie jest muzyką programową, ale przenika go ten sam północny koloryt i szeroki oddech, który obecny jest niemal we wszystkich dziełach twórcy Finlandii. Bowiem pejzaż to nie dekoracja – jak w muzyce XVIII wieku – lecz krajobraz duszy. Należący do żelaznego repertuaru wiolinistycznego, ujęty w ramy klasycznej formy utwór od ponad stu lat nieustannie zachwyca nie tylko tajemniczą atmosferą i bogactwem brzmień, lecz także symfonicznym rozmachem i oryginalnością tematów. Co prawda brytyjski muzykolog Donald Tovey nazwał finałową część Koncertu „polonezem dla niedźwiedzi polarnych”, jednak przyznał mu – słusznie! – poczesne miejsce wśród najwspanialszych romantycznych koncertów skrzypcowych. Do wielkiej klasyki muzyki XX wieku należy z kolei Koncert na orkiestrę Bartóka, w którym – wedle słów Alexa Rossa – węgierski kompozytor i badacz folkloru „postanowił wyrzucić swój notes i zaczął tańczyć razem z nimi [chłopami]. Ze strun unoszą się tumany pyłu, który osiada na stopach rozszalałych tancerzy”. Co prawda Bartók złagodził w tym późnym utworze swój język muzyczny, nadał mu klasycyzującą formę i zastosował brzmienia nieomal eufoniczne, ale jednocześnie zachował to, co w jego stylu najważniejsze – wyrazistą rytmikę, barwną instrumentację, subtelne inspiracje folklorem. W bardziej bezpośredni sposób do muzyki ludowej nawiązuje w Suicie tańców polskich Grażyna Bacewicz, mistrzyni neoklasycyzmu, który z wielkim powodzeniem łączyła z folkloryzmem.
Piotr Matwiejczuk
Czas trwania koncertu: ok. 110 minut