Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. W przypadku zakupu abonamentów na koncerty symfoniczne serii S1, S2, S3 opłata serwisowa wynosi 3% kwoty brutto. Bilety i abonamenty on-line nie podlegają zwrotowi.
Bilety na transmisje internetowe nie posiadają opłaty serwisowej.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
.
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Georges Barthel – flet
Mechthild Karkow – skrzypce
Tomasz Pokrzywiński – wiolonczela
Marcin Świątkiewicz – klawesyn
Program
Johann Sebastian Bach
Das Musikalisches Opfer („Muzyczna ofiara”) BWV 1079
Das Musikalisches Opfer („Muzyczna ofiara”) to jedno z ostatnich dzieł Johanna Sebastiana Bacha, dedykowane królowi pruskiemu Fryderykowi II. Zawiera cykl utworów – niezwykle kunsztownych i skomplikowanych kanonów i fug. W swym pierwszym wydaniu nie miało nawet określonego układu, wydano je bowiem na osobnych kartach, bez porządkującego spisu. Kompozytor całość określił dawną nazwą „ricercar”, a 7 lipca 1747 roku napisał do króla:
„Waszej Królewskiej Mości poświęcam niniejszym z najgłębszym oddaniem tę muzyczną ofiarę, której najszlachetniejsza część z najłaskawszej własnej ręki Waszej pochodzi. Z pełną czci radością wspominam jeszcze szczególną łaskę królewską, gdy w czasie mej niedawnej bytności w Poczdamie raczył Wasza Królewska Mość osobiście zagrać mi na klawesynie temat do fugi, najłaskawiej mnie przy tym zobowiązując, aby takową w najwyższej obecności Waszej zaraz wykonał.”
„Niedawna bytność w Poczdamie” miała miejsce dwa miesiące wcześniej: 7 maja odwiedził dwór króla,a przy okazji swojego syna - Carla Philippa Emanuela Bacha, który pełnił tu funkcję klawesynisty. Król Fryderyk II sam był dobrze wykształconym muzykiem, flecistą i kompozytorem. Zagrał wymyślony przez siebie temat, prosząc o zaimprowizowanie na jego temat… sześciogłosowej fugi. Kompozytor zaimprowizował na podany przez króla temat, nie zdołał jednak stworzyć na poczekaniu fugi sześciogłosowej, jak tego pragnął monarcha. Dlatego poprosił o czas na skomponowanie prawdziwie królewskiego dzieła, złożonego z fug, kanonów i sonaty, napisanej zgodnie z tytułem na skrzypce, flet poprzeczny i basso continuo. Zmierzył się z tym zadaniem po powrocie do Lipska.
Nie wiemy, czy Fryderyk II docenił dar Bacha, niemniej Das Musikalisches Opfer pozostaje do dziś jednym z najważniejszych dzieł literatury muzycznej.