Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. W przypadku biletów na koncerty abonamentowe serii S1, S2, S3 opłata serwisowa wynosi 3% kwoty brutto. Bilety i abonamenty on-line nie podlegają zwrotowi.
Bilety na transmisje internetowe nie posiadają opłaty serwisowej.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
.
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Claude Debussy
2 tańce na harfę i kwartet smyczkowy
Aleksander Tansman
Sonata na 2 skrzypiec
Osvaldo Golijov
„The Dreams and Prayers of Isaac the Blind” („Sny i modlitwy Izaaka Ślepego”)
Claude Debussy
„Syrinx” na flet solo
André Jolivet
„Chant de Linos” na flet, trio smyczkowe i harfę
Maurice Ravel
Introdukcja i Allegro na harfę, flet, klarnet i kwartet smyczkowy
Wykonawcy
Kameraliści Filharmonii Narodowej i NOSPR
Seweryn Zapłatyński – flet
Bartosz Pacan – klarnet
Klara Wośkowiak – harfa
Stanisław Podemski – skrzypce
Nikola Frankiewicz – skrzypce
Agnieszka Podłucka – altówka
Łukasz Frant – wiolonczela
By zaprezentować szerokie możliwości autorskiej harfy chromatycznej, w 1904 roku francuska firma Pleyel zamówiła utwór u Claude’a Debussy’ego, w tym czasie już jednego z najbardziej uznanych kompozytorów w kraju. O tym, że konkurencja nie śpi wytwórnia przekonała się niecały rok później, gdy marka Érard o to samo poprosiła Maurice’a Ravela – ten natomiast miał uwypuklić zalety harfy diatonicznej. Panowie wywiązali się ze zleceń, a dzięki temu literaturę do dziś cieszą efekty twórczych zmagań: Tańce (sakralny i świecki) pierwszego oraz Introdukcja i Allegro (zwane często małym koncertem harfowym) drugiego autora. Uświęcony charakter, zapoczątkowany przez Danse sacrée, towarzyszyć będzie Snom i modlitwom Izaaka Ślepego Osvaldo Golijova. W utworze tego argentyńskiego kompozytora zyska on jednak zgoła inny wydźwięk – modły połączą się z tańcem klezmerskim (w roli głównej – klarnet), a idea krążyć będzie wokół filozofii tytułowego, działającego w średniowieczu, żydowskiego mistyka. W dwóch innych kompozycjach sięgniemy jeszcze wcześniej, bo do mitologii greckiej: pogrzebowych lamentacji Linosa w Chant de Linos André Joliveta, a także miłosnych żądzy bożka Pana do nimfy Syrinks we fletowej miniaturze Debussy’ego. Całości dzieła dopełni neoklasyczna Sonata na dwoje skrzypiec Aleksandra Tansmana – pozycja rzadko obecna na estradach, a warta posłuchania!
[Piotr Mika]
Czas trwania koncertu: ok. 80 min