Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. Do biletów o wartości powyżej 400 zł doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 4% wartości biletu.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Bohuslav Martinů
Thunderbolt P-47
Jan Novák
Tańce symfoniczne
Leoš Janáček
Taniec starodawny i Dymak z Laskich tańców
Suita z opery Przygody Lisiczki Chytruski
Dyrygent
Robert Kružík
Wykonawcy
Filharmonie Brno
Nie docenia się dziś muzyki czeskiego kompozytora Bohuslava Martinů, choć w ubiegłym wieku jego twórczość – szczególnie ta pochodząca z nowojorskiej dekady lat 40. – święciła artystyczne triumfy. Dynamiczne, wartkie Scherzo orkiestrowe „Thunderbolt P-47” H. 309 z 1945 roku jest tego dowodem – osadzone w konwencji poematu symfonicznego spełnia wszelkie wymogi programowości i nie pozostawia wątpliwości co do pozamuzycznych kontekstów. Trudno tu nie usłyszeć zgiełk amerykańskich myśliwców, zwiastującego alianckie zwycięstwo.
Neoklasyczny styl mistrza przejął jeden z jego morawskich rodaków, z którym Martinů spotkał się w 1947 roku w Nowym Jorku: Jan Novák. Zafascynowany czytelnym przekazem i dyscypliną muzyczną mentora Novák napisał w połowie lat 50. Tańce symfoniczne, w których oddał hołd kompozytorskim wzorcom poznanym w Ameryce i skupił się na kolorystyce brzmienia i przejrzystości formalnej utworu. Jednak morawska linia twórców hołdujących programowej idei komponowania i klarownej narracji muzycznej zrodziła się wcześniej – jednym z jej czołowych przedstawicieli był Leoš Janáček, wytrawny znawca muzyki ludowej Moraw. Pierwsze jego dojrzałe dzieło – Laskie Tańce z 1891 roku – stanowi postromantyczne studium morawskiego folkloru. Rozpoczynający je Taniec starodawny bazuje na rdzennych melodiach regionu, Dymak zaś kreśli dźwiękowy opis kowalskiego rzemiosła. Pełna humoru Suita z trzyaktowej opery Przygody Lisiczki Chytruski z 1921 roku jest z kolei wyrazem uwielbienia kompozytora dla szeroko pojętej natury.
Maria Wilczek-Krupa