Informacja:
Do biletów doliczana zostanie opłata serwisowa w wysokości:
1 zł dla biletów o wartości do 19,99 zł, 3 zł dla biletów o wartości do 49,99 zł, 5 zł dla biletów o wartości do 99,99 zł, 6,5 zł dla biletów o wartości do 149,99 zł, 8 zł dla biletów o wartości do 349,99 zł, 10 zł dla biletów o wartości do 400,00 zł. W przypadku zakupu abonamentów na koncerty symfoniczne serii S1, S2, S3 opłata serwisowa wynosi 3% kwoty brutto. Bilety i abonamenty on-line nie podlegają zwrotowi.
Bilety na transmisje internetowe nie posiadają opłaty serwisowej.
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24, Biuro Obsługi Klientów serwisu Bilety24.pl (czynne w dni robocze w godzinach 8-16) Telefon: +48 61 642 92 36, e-mail: info@bilety24.pl
.
Informacja:
Operatorem sprzedaży jest Serwis Bilety24. Do ceny abonamentów doliczona zostanie opłata serwisowa w wysokości 3% wartości transakcji. W przypadku odwołania wydarzeń wchodzących w skład abonamentu zwrotowi podlega tylko i wyłącznie jego wartość, opłaty serwisowe są bezzwrotne.
Czytaj więcej o wydarzeniu
Krzysztof Penderecki
„Czarna Maska” opera w 1 akcie wg dramatu Gerharta Hauptmanna
Wykonawcy
Marin Alsop – dyrygentka
NOSPR
Chór NFM
Artur Koza – przygotowanie chóru
Georg Zlabinger – reżyseria
Néstor Bayona – asystent dyrygenta, pianista korepetytor
Tadeusz Szlenkier – tenor (Silvanus Shuller)
Yeree Suh – sopran (Benigna)
Joanna Kędzior – sopran (Arabella)
Jennifer Johnson Cano – mezzosopran (Rosa Sacchi)
Patrick Vogel – tenor (Jedidja Potter)
Nathanaël Tavernier – bas (Francois Tortebat)
Ewa Tracz – sopran (Daga)
Tómas Tómasson – baryton (Löwel Perl)
Patrick Alexander Keefe – bas–baryton (Robert Dedo)
Dariusz Machej – bas (Plebanus Wendt)
Mateusz Zajdel – tenor liryczny (Hadank)
Remigiusz Łukomski – bas (Graf Ebbo)
Magdalena Pluta – alt (Gräffin Laura)
Piotr Maciejowski – tenor (Schedel)
Jan Żądło – bas (Dr. Knoblochzer)
Justyna Ołów – mezzosopran (Schwarzer Tod)
Czarna maska Krzysztofa Pendereckiego zdaje się być dzisiaj aktualna jak nigdy wcześniej. Pandemia koronawirusa i wojna rosyjsko-ukraińska, wielkie migracje i mieszanie się kultur stały się znakiem niespokojnych czasów współczesnej Europy. Podobne tło znajdujemy w trzeciej operze kompozytora z Dębicy, ale uderza nas w niej też coś innego: estetyczny ekumenizm. Choć dominuje tu ekspresjonizm rodem z pierwszej ćwiartki XX wieku (czasu powstania sztuki Hauptmanna), to jednocześnie rozbrzmiewa wiele innych tradycji. Lokalnych i europejskich, współczesnych i dawnych. Na scenie zespół instrumentalny towarzyszy wieczerzy grając muzykę opartą na XVII-wiecznych śląskich tabulaturach lutniowych. Wybrzmiewają cytaty z bachowskich chorałów i średniowiecznych sekwencji, a finałowej arii gospodyni Benigny – echa sonoryzmu i awangardy. Z kolei w partii Löwela Perla, przybyłego do Bolkowa wprost z Amsterdamu, słychać skale typowe dla tradycyjnej muzyki żydowskiej.
Penderecki, kompozytor światowej rangi, to jednocześnie kompozytor z małego galicyjskiego miasteczka. W Dębicy, podobnie jak Bolkowie, przenikały się różne tradycje, z których dominowała chasydzka. W powieści Juliana Stryjkowskiego zafascynowała kompozytora dramatyczna równoczesność i wielowarstwowość, którą napędza Czarną maskę. Ekumenizm Pendereckiego nie ogranicza się tylko do tradycji żydowskiej, lecz również prawosławnej. Po podsumowaniu dokonań awangardy i tradycji, na jaką się porwał w zachodniej z ducha Pasji wg św. Łukasza, przedstawił perspektywę wschodnią w Jutrzni. To kontynuacja zarówno w sensie czasu akcji (bo mowa tu o zmartwychwstaniu), jak i zamiarze syntetyzowania perspektyw. W tym niezwykłym oratorium Krzysztof Penderecki inspirował się bowiem cerkiewnym śpiewem z Rosji i Bułgarii oraz brzmieniem prawosławnej liturgii.
Jan Topolski